12 فکتی که باید درباره قدرت هدایای تبلیغاتی بدانید

Monday، ۲ Amordaad ۱۴۰۲

هدایای تبلیغاتی ابزار قدرتمندی هستند که استفاده از آنها به گذشته های بسیار دور برمی گردد که البته امروزه فراموش کردن درباره تاثیر مثبت و استفاده از آنها توسط بیزنسها به امری عادی تبدیل شده.

با این وجود آمارها همگی گویای تاثیر قدرتمند هدایای تبلیغاتی بر رشد و معرفی برند ها هسنتد.

دراین نوشته به بررسی ۱۲ فکتی که از تحقیقات BRITISH PROMOTIONAL Merchandise Association, Promotional products association international وthe institute of Promotional Marketing در مورد قدرت هدایای تبلیغاتی بر گرفته شده اند می پـردازیم.

کمک هدایای تبلیغاتی به رشد آگاهی ۸۴٪ مردم از برندها

یکی از مهمترین نتایج بازاریابی هر برند رشد آگاهی مردم در ارتباط با آن برند بوده حتی اگر این آگاهی منجر به رشد سریع فروش و یا ارتباط با مشتری نشود، می تواند به آینده سازی برند کمک کند. ۸۴٪ درصد از دریافت کنندگان هدیه های تبلیغاتی با این موضوع موافق هستند که دریافت هدیه از برند، آگاهی آنها را نسبت به آن افزایش داده است.

٪۸۴ از مردمی که هدیه های تبلیغاتی را دریافت کرده اند آنها را برای ۱۲ ماه یا بیشتر نگه داشته اند.

نگه داشتن اسم و یا پیام یک برند در بازه دید مشتری هدف برای بیشتر از چند لحظه و به مدت طولانی، کار بشدت دشواری میباشد، اما ۸۷٪ دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی هدایای خود را برای بیشتر از یکسال حفظ و استفاده میکنند.

٪۷۹ مردمی که هدایای تبلیغاتی دریافت کرده اند معتقدند که احتمال استفاده از خدمات آن برند برایشان بسیار بالاست.

زمانی که نوبت به افزایش فروش و رشد بیزینس می رسد تقریبا چهار پنجم افرادی که هدیه های تبلیغاتی دریافت میکنند اعتراف کرده اند که احتمال انجام معامله با افراد یا شرکتهایی که این محصولات را ارائه می دهند بیشتر است. و همچنین این افراد تایید کردند که شرکتهایی که هدایای تبلیغاتی ارائه می دهند جذابتر از کسب و کارهایی هستند که چنین کاری را انجام نمی دهند.

استفاده از کالاهای تبلیغاتی برندد شده یکی از ارزانترین راهکارهای تبلیغاتی بلند مدت در جهان است.

در مقایسه با بازدهی مداوم و بلند مدت هدایای تبلیغاتی هزینه کردن برای کالای تبلیغاتی موثر در نهایت به شدت ارزان قیمت تمام می شوند. چرا که این محصولات به مدت ماه ها یا حتی سالها به عنوان نماد برند همراه مشتریان خواهند بود و به گسترش نام برند شما کمک می کنند.

کاربردی بودن اهمیت دارد، ۸۹٪ درصد افراد در صورت قابل استفاده بودن هدیه آن را نگه می دارند.

٪۸۹ مصرف کنندگان بیان کردند که اگر هدیه ای که دریافت کرده اند برایشان مفید باشد حتما به طور نامحدود آن را نگه می دارند. به همین دلیل اقلامی مانند قلم، گلدان، جا قلمی و دیگر وسایل مورد نیاز پایه به عنوان کالاهای تبلیغاتی محبوب شناخته میشوند.

٪۳۰ از مصرف کنندگان به صورت عمدی برای دریافت هدایای تبلیغاتی سرویس خدماتی خود را تغییر می دهند.

در خصوص ایجاد مشتریان در کسب و کارهای جدید به صورت بلند مدت تقریبا یک سوم مصرف کنندگان اعتراف می کنند که به منظور دریافت محصولات تبلیغاتی رایگان به صورت دایمی تصمیم به تغییرسرویس دهنده خدماتی خود گرفته اند.

هر ساله بیش از ۸۴۰ میلیون پوند برای محصولات تبلیغاتی هزینه می شود.

هرساله فقط در انگلستان بیش از ۸۴۰ میلیون پوند بر روی محصولات تبلیغاتی هزینه می شود که نشان از اهمیت این روش تبلیغاتی دارد.

در حوزه محصولات تبلیغاتی فلش ها به عنوان یکی از محصولات پر استفاده و مورد علاقه مصرف کنندکان به شمار میروند.

در نظر سنجی ها ۲۱ درصد افراد دریافت کردن فلش را به عنوان هدیه تبلیغاتی بسیار مفید دانسته اند.

بر اساس آمار ها ۹۴٪ افرادی که محصولات تبلیغاتی دریافت می کنند نام برند هدیه دهنده را همیشه به خاطر می سپارند.

یک تبلیغات و بازاریابی خوب در واقع به آشنا کردن و یاداوری مداوم برند به مردم می پردازد. بر اساس مطالعات انجام شده ۹۴ درصد از مصرف کنندگان نام برندی که به آنها هدیه های تبلیغاتی رایگان ارایه کرده را به خاطر می سپارند. این نشان می دهد که ارائه هدیه های تبلیغاتی به مشتریان می تواند به معرفی و شناخت برند کمک کند. هدیه های تبلیغاتی می توانند از مواردی مانند لوازم تحریر، جا کلیدی یا محصولات مشابه دیگری باشند که برند و لوگوی آن به وضوح روی آنها نمایش داده شده باشد. در نتیجه ارائه هدیه های تبلیغاتی می تواند به عنوان یک راه برای افزایش شناخت برند و جذب مشتریان جدید مورد استفاده قرار گیرد.

هدیه های تبلیغاتی دو برابر بیشتر از تبلیغات استاندارد مردم را به مصرف از خدمات یا محصولات شما تشویق می کنند.

محصولات تبلیغاتی با هزینه بسیار کمتر و همچنین بازدهی بیشتر (تا دوبرابر) نسبت به تبلیغات عادی مانند تبلیغات رسانه ای مختلف می توانند مصرف کنندگان را برای استفاده از خدمات شما ترغیب کنند.

۳۴ ٪ از افراد هدایای تبلیغاتی خود را برای بیشتر از ۴ سال حفظ می کنند.

برای بازاریابی بلند مدت هیچ چیز بهتر از هدایای تبلیغاتی نیست. بیشتر از یک سوم دریافت کنندگان هنوز هدایای تبلیغاتی خود را حتی پس از گذشت چهار سال نگه داشته اند.

هدایای تبلیغاتی به مصرف کنندگان احساس قدردانی و ارزشمند بودن می دهند.

و در نهایت هیچ چیز بهتر از هدایای تبلیغاتی برای اینکه به مصرف کنندگان و مشتریان خود نشان دهید به آنها اهمیت می دهید وجود ندارد. در نظر سنجی انجام شده ۶۴ درصد از مصرف کنندگان به این نتیجه رسیدند که محصولات تبلیغاتی باعث احساس قدردانی از آنها میشوند.

این مقاله در استودیو پله ترجمه شده است.